domingo, 21 de diciembre de 2014

Activitats de mesures




Aquestes setmanes ens hem apropat a les magnituds de mesura i ho hem fet així com ho fan els infants primerament d’una manera directa (no quantitativa, “ a ull”) seguidament d’una manera indirecta (fent servir objectes intermediaris en la comparació) i en última instància fent servir unitats de mesura no convencionals( per tal de veure quantes vegades estava inclosa la unitat de mesura la qual podia ser un sac, un llibre, una goma...)







Així hem pogut veure mitjançant les diferents activitats plantejades, activitats per treballar mesures de longitud, pes, capacitat, superfície, temps i fins i tot diners.






Per treballar les magnituds de volum i pes, varem exemplificar a classe algunes activitats que podiem fer servir a l'aula com ara utilitzar una balança o diferents recipients amb volums iguals o diversos però amb formes diferents.



Els infants pesaran els objectes prenent com a referencia allò que ells estimen oportú. Per exemple, varem comentar que podien colocar a una banda de la balança un objecte determinat i a l'altra tantes gomes de borrar com vegin necessari per equilibrar-la. D'aquesta manera, amb objectes que els hi son propers i cómodes, poden familiaritzar-se amb les magnituds que treballem.


Així mateix, varem presentar  monedes i billets amb els quals els infants poden realitzar activitats lúdiques simulant la realitat d'una tenda, d'un mercat... i que resulten realment significatives.










No hay comentarios:

Publicar un comentario